Rule of law

حاکمیت حق

خلاصه سخنرانی

این گفتار، با تأکید بر حاکمیت حق مطلق الهی، سعادت جامعه را در گرو از میان برداشتن باطل در تمامی ابعاد زندگی می‌داند. سخنران به ضرورت جهاد مداوم با باطل اشاره می‌کند، چه در میدان نبرد علنی، چه در تدارکات زیرزمینی، و چه در نبرد درونی با نفس خویش. او با رد کامل سرمایه‌داری و سوسیالیسم، الگوی اقتصادی اسلامی مبتنی بر عدالت را مطرح می‌سازد که هدف آن توانمندسازی کارگر است تا نه وابسته به سرمایه‌دار خصوصی باشد و نه دولت. در نهایت، بر حفظ امنیت اجتماعی و جلوگیری از تنش و آشوب تأکید شده و نقش مردم در رشد و بصیرت، بدون نیاز دائمی به هدایت مستقیم رهبران، حیاتی دانسته می‌شود.

متن پیاده شده

ما با همه وجودمون دریافت که سعادت ما در این دنیا و در اون دنیا در گروی حاکمیت حق است. حاکمیت حق مطلق حاکمیت حق متعال یعنی الله ما با علم در نبرد و سید و خوشیمون و لذتمون و نشاطمون و شادابیمون در این است که یا باطل را مرده و افسرده و محکوم و زیر لگد و پای حقپرستان ببینیم یا اگر هنوز مرده و افسرده و ناتوان نشده خود را با او در حال جهاد یم اگر برسیم به زمان پیروزی حق بر باطل احساس رضایت و شادی و سعادت و اگر ببینیم باطل همچنون دمیجنباند در این حالت فقط وقتی احساس رضایت می‌کنیم که ببینیم داریم با اون می‌کنیم اما باطل دن به جنگونه. ما با او روی خوشنشون بدیم. ما او را تحمل کنیم. این روز مسلمانی و روز اسلام نیست برا تا وقتی که باطل دم می‌جنگونه عاً ما مرگ در راه حاکمیت حق را بر زندگی دمساز باطل تطیف کن. بیکار و بی‌تفاوت باطل همزیستی هم‌زیستی مصالبه آمیز نخواه اساس جمهوری اسلامی همین روحیه بوده پیروزی انقلاب اسلامی ناشی از همین روحیت تسوق حرکت اسلامی از همین جا شادابی پای ناپذیر پاسداران انقلاب اسلامی هم از همین ما اگر روزی دو روزی ۱۰ روزی یک ماهی یک سالی ۱۰ سالی خشم و سیدمون باطل ونین نباشد خویین هست ما خوی ستیده با باطل رو نگذاشته‌ایم درمان دلی و ممکنه شرایط اجتماعی شرایط پلیجاب کنه ۵ سال تدارکات آماده کنیم برای یک حمله خب تو اون ۵ سال کسی حمله ازمون نمی‌گیره ما داریم رو کار اما این غیر از اینه که باطلو بپذیریم و تحمل این برای یک مسلمان این بانه مسلمان باطل می‌تزد ا در یک جنگ علنی روی یا در یک نبرد سری زیرزمینی یا در حال تدارکات مهم این است که او بابا دستی حالا می‌دونید سپاه پاسداران انقلابی سپاه انسان‌های با ایمان فداکاری که به هیچ روی حاکمیت باطل را تحمل نمی‌کنه و از انقلاب اسلامی که هدفش حاکم کردن حق است با تمام وجودشان با اونچه برایشون عزیزه استاستانی نابراین در اخلاق خود ما هم نباید باطلی رسوخ کند. اگر درون ما با علم جاش کرد اونوقت قبل از اینکه بخوایم با فاتله‌های بیرون بجنگیم باید اول با این باطلی که در دلمون و جانمون کرده بشه این است که جهاد اکبر و جهاد با سرکشی و طغیان نفس برای پاسداران عزیز انقلاب اسلامی برنامه شب و روز همیشه باید مراقب باش لمون خیال کنیم داریم باطل می‌جنگیم. با شیطون می‌جنگیم. در حالی که شیطون روز به روز داره درونمون رشد می‌کنه و گنده‌تر میشه. آهان یه ذره غفلت کنیم ببینیم سراپامون شده شکل. در برخورد با مخالفان و دشمنان حق ما منصفانه عمل می‌کنیم. نشانه اینکه ما باطل می‌جنگیم نه با ش نه با گروه با باطل می‌جنگیم برخورد منصفانه ماست. اگر ما با دشمن هم با اصحاب باطل هم وقتی روبهرو میشیم با انصاف روبهرو شدیم معلوم میشه که در درونمان بندگان حق و واقعاً دالله و در این زمینه با عده‌ای از برادرا و خواهرا سخنی عرض کردم نوار گرفتند و برای اینکه تکرار نشه اون نوار رو هر که بخواد می‌تونه بگیره و گوش کنه. چگونگی برخورد ما با دوستان و موافقان چگونگی برخورد ما با مخالفان و چگونگی برخورد ما با این بین بینیاان اکثریت ۱ ۲۰ دقیقه اصلی در جمع که براد و خواهرا داشتن صحبت شد اگر دوست دارید گوش کنید نوارشو بدن به سپاه بگار نکته دومی که باید اینجا مطرح کنم اینه که خدای سوگند در روابط اقتصادی جز اقتصاد اسلامی را که نس مایه‌داریست و نه سوسیالیسم است بلکه اقتصاد اصیل اسلام است. تحمل نخواهید کرد که هم سرمایه‌داری باطله است هم سوسیالیسم باطل است. چگونه اون را تحمل کنیم؟ ما نظرات روشنمون را وصول برنامه اقتصادی روشنمون را نوشتیم و منتشر کردیم انشاءالله مجموعهشم زیر چاه باسایر این چاه‌هاست ولی قبل وزنامه جمهوری اسلامی چاپ شد خوانده‌اید. این‌ها هم یک جا چاپ میشه خواهید و پیش از آن در قانون اساسی قسمتی از اون‌ها را گنجان. بگیرید همه اینا رو با دقت مطالعه کنید. ما دیدگاه‌هامون روشنه. ما مصممیم و بر اساس تعالیم مقدس اسلام اونگونه اقتصاد نوع در دنیا عرضه کنیم درست جمهوری اسلامی که در اون صاحبان نیروی کاری که بخواهند خودشون با سرمایه و افزار ملکی خودشون کار این امکان را در اختیارشون گفتارید اگر می‌خوان فردی کار کنن یعنی کارگاه کوچکی دارن که خودش کار می‌کنه در اون حد اگر می‌خوان دو سه تایی کار کنند یک شرکت کوچک در اون هست اگر می‌خوان کارگاه بزرگ به وجود بیارند در نظام تعاونی اقتصاد بر اساس مالکیت تعاونی که اون را هم در اون نوشته‌ها به خوبی روشن کرده بیان که ما بخواهیم نفی کنیم مالکیت سرمایه‌ای را که از راه صحیح به دست آمده بود مایه‌ای اگر از راه صحیح به دست آمده است ملک شخص است طبق موازین اسلام. اما این سرمایه‌ای که از راه صحیح به دست آمدنیست باید برای همه به دست آمدنی باشد. اگه چیز حلالیه اگه چیز طیبیه باید برا همه باشه. چطور برا همه باشه؟ ما خود را مسئول می‌دانیم که برای هر صاحب نیروی کار اما از نیروی مغزی کار مغزی یا کار بدنی که بخواهد با سرمایه و ابزار کار خودش کار بکنه یک چن امکانی رو براش فراهم کنه به طوری که هیچکس به دلیل نداشتن سرمایه و ابزار کار مجبور به وش نیروی کارش نشود. البته در همه نظام‌های دنیا برخی از کارها خودبهخود فروش کار است. اون نمیشه کارش کرد و هیچ نظامی هم نمی‌تونه این کارو بکنه. نظام سوسیالیستی نتونسته این کارو بشه. مثلاً پزشک وقتی می‌خواد درمان بکنه ویزیت می‌گیره. حق ویزیت می‌گیره چه در نظام سرمایه‌داری چه در نظام سوسیالیستی. یا از افراد می‌گیره حق وزیت رو یا از بیمه می‌گیره یا از دولت می‌گیره. یعنی بالاخره پزشک چیکار می‌کنه؟ خودبهخود کارش را می‌فروشه. در اینجا دیگه نظام‌ها فرقی نداره. بله. ممکن است در برخی نظام‌های سرمایه ری یک سرمایه‌دار بیاد حتی پزشک رو هم مورد استثمار قرار بده اون یه وقت دی باز به پزشک امکاناتی میدیم که از نیروی کار او صاحب سرمایه بهره کشی یک معلم دبستان در همه جایی که تعلیمات اجباری دولتی هست خودبهخود کارش رو چیکار می‌کنه در برابر حقوق می‌خور معامله ولی غیر از اینم میشه حالا یا یه کلاس خصوصی تشکیل میده پدر و مادرا میان پول میدن نیو کارشو می‌خرن در کار غیر یا شهرداری محل از مردم مالیات می‌گیره مثل فرم پرورش‌های مردمی محلی در بخش از کشورها یا دولت این کارو می‌کنه یا شخصه یا شهرداریه دولت فرقی نیست این‌ها خودبهخود باید نیروی کارش رو در برابر حقوق عادلانه بد اما کسانی هستن که در همین کار آموز پرورشم می‌بینیم از کارشون بخوان بهره کشی کنن استثمار کنن ابزار کار یکی فراهم کنه میگه تو بیا دست بده بعد یه پولی بگیرن نتش این صاحب افزار کار برداره آوردگرش و می صندلی نصفشو بدن به معلم باز اینجا میشه استاد اینم جلو شده ما می‌گوییم مالکیت از راه مشروع در اسلام معتبر و محترم است. می‌خواد به صورت خونه باشه، می‌خواد به صورت پالیچه باشه، می‌خواد به صورت صندلی باشه، می‌خواد به صورت رخصه خواب باشه، می‌خواد به صورت لباس باشه، می‌خواد به صورت ماشینی باشه. ا سوارش بش می‌خواد به صورت باغچه باشه می‌خواد به صورت ابزار کاری باشه شما باهاش کاری اینا محترم و معتبر این در جای خودش محدوده هیچکم خچه نداره اما یه چیز دیگه هم هست محترم است در اسلام و اون این است که هیچ انسانی مجبور نشود مجبور نشود مزدوری دیگران رو بکن اگه خواست برا خودش کار بکنه بشه چی احتیاج داره یه سرمایه کوچک یه ابزار کار ما باید بهش بدیم بد بگیم جامعه باید بهش بدبراین در نظام جمهوری اسلامی با این راه حل اسلامی که دو چیز رو با هم ح نه. یکی آزادی صاحبان نیروی کار از اسارت سرمایه‌داران خصوصی. دوم آزادی صاحبان نیروی کار از سرمایه‌داری دولتی. هر دو رو تأمین می‌کردن. یعنی صاحب نیروی کار رو درست بهش آزادی میده. بهش میگه من به تو میدم. تا خودت کار بکنی و نه مزدور اشخاص باشی و نه مزدور دولت باشی. الان در نظامهای سوسیالیستی کارگر آزاده خودش کار می‌کنه یا مزدور دولته. در اکثر نظام‌های لوکالیستیک کارگر مزدور دولت. اکثر کارگران در معدودی از اون‌ها با یک نسبتی برخیا هستن که ونن برا خودشونم کار کنن. در نظامهای سرمایه‌داری اکثر کارگرا مزدور سرمایه‌دارن. یه عده معدودی هستن می‌تونن بر خودشون کار بکنن. در نظام اسلامی بنابرین است هر کارگری که دلش خواست برا خودش کار بکنه و توانایی اینو داشت که برای خودش کار بکنه بهش ابزار کار باید بده. تا نه مجبور به مزوری برای سرمایه‌دار خصوصی بشه و نه به مزوری برای. بنابراین پاسدار انقلاب اسلامی پاسدار منافع سرمایه‌دارانه. بگید ببینم نظام این خواهد بود. پاسدار انقلاب اسلامی پاسدار منافع سرمایه‌داران ر کارگرا رو سرکوب می‌کنه از منافع سرمایه‌دارا حمایت کنه. اگر یک جا این شده بگید من به عنوان یک کسی که مسئولیت دارم به خصوص در این زمینه که ببینم کسی ظلم نکنه و حامی ظالمی نباشه بهم بگید کجاست تا وظیفه انجام به دست خودشون با صراحت بیان کردم ما به این سو داریم حرکت می‌کنیم. قاضریست که شما هم در همین سو حرکت کنید و اصلاکاری کنید تا طی یک برنامه چند سال یک چنین آینده معتدل اقتصادی برسون. حاضرین شما؟ ن ببینید با آرمن‌های شما خوب می‌خونه سازگاره یا نه اگه ناسادگاره بعد از عرایض من بپرس نباید مبهم باشه برای باید روشن باشه که شما جنبشون در راه چی ما جنگ طبقاتی نداریم جنگ طبقاتی پزانی نیست ولی جنگ با باطل تو اون عرض اولم عرض کردم برای همدیگه داریم و این فافل که در یک جامعه اسلامی کسی مجبور بشه نیروی کارش رو به هر قیمتی که صاحب سرمایه براش معین می‌کنه ب ما جلوی این اشکار رو می ه س برای هر جامعه‌ای اقتصادیست که دشمن انقلاب است اون‌ها که نام حمایت از کارگر می‌خوان از طریق اعتصاب حرکت کنن ازشون پرسید برای چی حساب می‌کنید؟ حساب می‌کنید که اول امروز اکثریت کار ما اصلاً مال اشخاص نیست ۸۳ صنایع اصلی ما اشخاص نیست ولی شدیم گرفتیم مال خداوند مال مردمه غیر از صنای بزرگ دولتی مثلاً کارگرایی مثل سرچشمه حساب کنم که چی مثلاً کارگرهای معدن زغال سنگ باخت اعتصاب کنن که چی مثلاً کارگرای راهآهن اعتصاب کنن که چی بگه اینا مال اشخاصه مثلاً کارکنان سازمان برادر و کشتیرانی اعتصاب کنن که چی مگه اینا مال کسیه مثلاً کارگران قله یا انیا احتساب کنن که چی وگرنه کس اینا همش دولتی بود کارگرای نفت اعتصاب کنن برای چی کارگرای گاز اتصاب کنن برای چی مگه اینا مال اشخاصه یا مگه ما درآمد اینا رو به جیب اشخاص می‌ذاریم بره مگه امروز دولت ما دولتیست که درآمد اینا رو می‌گیره م دسترست کدام یک پولشو دست اونا میدیم ما بگید نشون بدید بگید کدام یه پولش دست اونا میدیم ما چرا دروغ مید به جوون‌های ما؟ کدام یک دینار از این پول‌ها را ما می‌گیریم در سینا میدیم؟ در اون چند ماه اول در دولت موقت اومدن برا راه‌اندازی صنایه چند میلیارد تومن وام به اینا دادن همون موقع هم این شبهه بود که نکنه اینا از این دست بگیرن از اون دست خارج کنن یه مقدارشم ممکنه خارج کرده باشن اونم جلوش گرفته شد بعد از اینکه آمدیم این صنای اس گرفتیم داریم دست دولت ملیش کرد حالا اگر بخوان یه کاری بکنن اونقدر براش شرایط گذاشتن که اینجور چیزا حنقل امکان پیش نیاد مگر یه مواردی حالا از دستشون در راه این نیست اصلاً برده بیشتر صنای دسته دومم که سابقاً خصوصی بوده حالا مال مردمه کارگرای ایران ناسیونال اعتصاب کنن اونجا ۱۰ ۱۲ هزار کارگر برای چی مگه ایران ناسیونال برای خیامیاست که اعتصاب کنن ود دولت نینو کی چ کی کی هرچی از این قبیله از این صنایه بزرگ تولید دارو اینو اسم تموم از تارک اسلام جیت نمی‌دونم چی که اینا پس چی میگن اینا ایناش که میگن اینا که میان تحویل می‌کنن به اصطلاح اینا می‌خوان فلج اقتصادی پیش بی فلج اقتصادی که پیش بیاد به این چپ‌ها بگید که فلج اقتصادی که پیش بیاد هنوزم تو این د تا آمریکا و شوروی هنوزم خطر آمریکا برای ما بیشتره هر دوشون قولن هر دوشون بدن هر دوشون متجاوزان هر دوشون خطرن ولی ما بایستشونو باز کنیم کدوم خطرش نزدیک در تره ای چپ‌ها اگرم شما به ایران را به فل اقتصادی بکشید نوبت شما نیست مگر چپ آمریکایی باشه بعد اونوقت نوبت و الا اگه راست راستی چسب باشید صحبت شما نیست برای چی دارید کار می‌کنید برا چی می‌خواید جامعه رو به فلج اقتصاد ما وظیفه داریم جلوی فلج اقتصادی رو بگیریم اگرم پاسداران عزیز ما میرن این نوع حسابات رو در هم می‌شکنن برای این است که می‌دونن که این اتصاب برای منافع کارگر نیست کارگر کو بشه خب در این موارد که پاسدار میرن دخالت می‌کنند و شما میاید توی نشریات و تبلیغاتون پاسدار را به عنوان غذاق سرمایه‌داری می‌خواید معرفی کنید پاسدار می‌فهمه شما دروغ میلی شما عزیزان این دروغو برا مردم روشن برای همون کارگرم روشن اینا می‌خوان شما انسان‌های با ایمانی را که برای خدا کار می‌کنید در انظار کارگرها به عنوان شمادارهای سرمایه‌داری معرفی کنن ولی هم من می‌دونم شما نیستید هم خودتون می‌دونید نیست حالا که نیستید که مبادا در درونتون احساس عقده شکست بکنید و بگید ای بابا اینم راه شد ما اومدیم بله همین راه شد که شما اومدید یجاهدون فی سبیل الله ولا یخافون لوم در راه خدا جهاد می‌کنن و از سرزنش این سرزنشگران باتی ندارد خرا ندارن ی‌دونید نیستید حالا اون هم غلطی می‌خواد بکنه و افشاش کنید بگید اینکه به من میگه من شقدار سرمایه‌دار من می‌دانم برای به کارگر بگید کارگر عزیز من می‌دانم برای کدام نظام اقتصادی دارم جنبازی می‌کنم نظام اقتصادی که با یک راه حل نوع می‌خواد هم آزادی تو را حفظ کنه در برابر سرمایه‌دار خصوصی هم آزادی تو را حفظ کنه در برابر سر سرمایه‌داری دولتی تو آزادی می‌خوای و سرمایه‌دار دولت باشه یا شخص باشه هر دو آزادی تو و به او حالی کنید و به او حالی کنید روحانیت حالی کنه فرهنگیا حالی کنن تحصیل کرده‌ها حالی کنن و خود شما پاسدارا حالی کن به او بگید این می‌خواد با فل اقتصادی من و تو هر دو رو ببره زی یر یو آمریکا و ما تایم اجازه کنیمگزاری بر گردنمون نخواه ای کارگر عزیز تو هم با ما باید بنابراین مبارزه بی‌ام با فلک اقتصادی ما باید یه کاری بکنیم زمینامون حداکثر کشم بشه و بهره‌برداری منابعون حداکثر بهره‌برداری کشیده طول داخلی کارگاه‌ها و کارخانه‌هامون با حداکثر ظرفیت کار بکنیم خواهند گفت به اینکه بله هنوزم بخشی از دستگاهی در سرمایه‌داره درست قبول ولی کدام انقلاب هست که برنامه اقتصادیش رو یک ساله و ۲ ساله به پایون رسانده بود ه آقا کجای دنیا هم چیزی بوده که حالا از ما توقف مدایی من میگم راه اینه تو میگی معجزه کن تا قبول کنم شما لطفاً بفرمایید شما معجزه به مالتون بدید کلیج این معجزه رو که حدیث ما از شما قبول ما میگیم وقتی این راه رو بریم این کارگاه‌هایی هم که امروز درخت سرمایه‌داران خصوصیه خود بهخود از دست اون‌ها خود به خود درد اینکه بخوا جنگ ویدال کنیم یا حتی مصادره کنیم که دست در میاریم من سرمایه اگر همون قدرتی را بدهمار بازار تی هرچه به گفتم فیم ر برا خودت مهارت برا خود اماش بده که خود برا ما این راه و اینو طی یک برنامه سال به یاری خدا اما تو می‌خواهی الان چون مثلاً کل تولیدات ما در سطح کشور من حالا آمار هنوز ندارم این آمار گفته‌ای این آمار نیم گفته ببینید واقعاً چند در تولیدات ما امروز درس سرمایه‌دار خصوصی کلاً در مثلاً فرض بفرمایید ۲۰ ۲۵ درست رفا تو میای الان کل اقتصاد ما را به فرج می‌کشونی بهانه یجه نتیجه اینکه از اونور آمریکا ما نمیش ما خودمونو روشن کردیم آستارمونو روشن می‌کنیم مردممونو روشن می‌کنیم دانش‌آموزمونو روشن می‌کنیم معلممونو روشن می‌کنیم کارگرمونو روشن می‌کنیم بهش راه آینده رو میگیم آقا اینه داریم حرکت می‌کنیم با موفقیتم میریم جلو در همین دو سالم با همه تعیین‌ها چند هزار از اینا به وجود بورده خودم با شیوه‌های بهتر تازه این چند هزار تا نقصی نقای در کار با شیبوا همین جاده خما شد حدود ۶۰ کیلومتر را نشون میده نمونه‌هاشو که چگونه کسانی که نیروی کار دارن بهشون سرمایه داده شده خودشون اومدن هفت هشت ۱ نفری دارن کار می‌کنن همین امسالم قصماشونو تونستن برگردونن به دنیا خیلی اینجا جالب بود گفتن همین امسال ودن که می‌گیریم میدیم به ی در یه حرکت چند ساله به یاری خداوند تمام دیدید که برای این سال ۶۰ هم حرفی که ما این ۲ ساله یک سال و نیمه زدیم و بیش از یک سال و نیم حدود ۲۰ ماه زدیم و تو گوش کسی نرفت این دولت که خب گوشاش بازه برشه و عمل بکنه و خودشم اصلاً همین فکر داره هم بودیم گفتیم آقا برا سال ۶۰ باید یه برنامه شروع کنید انشاءالله تو جمهوری اسلامی حتی کسی که هنوز کارم نداره شب گرسنه ن این برنامه باید عمل میشه حدود ۲۴ میلیارد تومن خرج این کار مای ۲ میلیارد محاسبه کردید که مای ۲ میلیارد تومن خرج اینه که ما نگذاریم دیگه ۱۰ سال س تو جمهوری اسلامی سر ایشون یه حداقلی بهش ب نه اینکه بیکار و بیآر و همپرور بارش بیاییم بلکه هر وقت کار بهش پیدا کردیم بدیم میگیم آقا این کار دیگه بهت نمیدیم همین حالا هم اوناشون که قدرت کار دارن بیکار بهشون نمیدیم همین حالا هم میگیم آقا این کارو بکن فعلاً تو روزی ۳۰ تومن می‌تونی بگیری هر وقت یه جایی کار روزی ۴۰ تومنی پیدا کردی برو هر وقت یه جایی روز کار روز ۱۰۰ تومنی پیدا کردی برو اونجا ولی فعلاً با این چیز من گرس نخوام بیا با پیر و پرغور جاده خب معلومه این امروز با پیر و پرغون نمیشه این امروز باید باقی و با لودر و بادرر و با تریدر و با اینا باید جت اما برای این درست نخوابه عیبی نداره ما جاستیم با فورم همثال این نمیدونم قطه بکاریم چه کنیم چه کنیم طرحهایی دارن میونم آیا امسال درآمده ا با این جنگ تحلی که هر روزش برای ما چقدر تموم میشه امکان این کارو خواهیم داشت اگر این جنگ نبود قطعاً انجام ولی هنوز کارامون روشن نیست که با این جنگ این کارو انجام می‌دونم یه قدمش را فعلاً قرار شد بردارن این است که به هر روستایی که سن ۶۰ سال باشه و در روستا زندگی کنه به هر روستایی چه زن چه شوهر چه مرد تنها چه زن تنها چه زن و شوهر اگه باشه اگه مرد تناست یه نفر زن تناز یه نفر زنم د نفر هر روستایی که ۶۰ سال در روستا زندگی کنه ماهیست ۳۰۰ تومن کمک هزینه به راه البته اگر نیاز نداشته بود خب نشد این گام اول فعلاً برداشت شده که همینم حدود ۲ میلیارد تومن در سال تمام خواهد شد ولی این وظیفه است ما میریم به سمت حمایت انشاالله موفق خواهیم انشاالله انشاالله اصدعای ما اینه که وقتی می‌بینید دولتی نظامی انقلادی داره میره به سمت آزاد کردن صاحبان نیروی کار و محرومان از هر نوع بهره کشی و استثمار دیگه نگذارید این وسواس‌های خناس وس می‌کنن که بله ای جوان پاسدار تو رو گولت زده‌اند که چه اینجا و چه هر جا هر گوشه‌ای از ایران پاسارهای عزیز چنین شبهه‌ای در ذهنشونه در خدمتشون خواهیم بود یک کدوم از ما میان خدمتشون سؤال کنن توضیح بدن ما به یاری خدا نخواهیم گذاشت ما که میگم یعنی همهمونا نه ما یعنی ماها یعنی همه ما نخواهیم گذاشت که ابرهای کا تیر وطار بر دل‌های پاک مجاهدان و جنبادان راه خدا سایه شومی بیتکند و دل روشن اون‌ها را ذره‌ای دچار سیرگی و کند همه ما برای حاکمیت حق تلاش می‌کنیم. هر انسانی را اگر دیدیم در راه حقه و در راه خدمت به حقه هر فردی را هر جمعی را اگه دیدیم در راه حقن و در راه خدمت به حقند اون‌ها را در مقام‌های مسئول و بر سر مفعول ا هم می‌پذیریم هم از اونا حمایت می‌کنیم. هر وقت دیدیم که رفتن اول تذکر میدیم تا به راه راستشون تا به راه راستشون اگه نیومدن دوباره تذکر می‌کنن اگه نیومدن جلوشون نیستشون نیست ما با هیچ فردی با هیچ عشری با هیچ گروهی پدرخید ندار پسرخگی نداریم ما وقتی قرار شد روی اون مطلب اول عشق ما حاکمیت حق باشه نسبت به اشخاص و گروه‌ها و جمع‌ها با معیار حق موضع می‌گیریم کار دشواریه باید اینقدر ما وقتمون س آگاه شدن و آگاه کردن بشه که خدا سرمون ن خدا را شکر ه تجربه تا امروز این‌طور نشون میده که ملت ما در جمع دراز مدت کلاه سرش نمیره اگرم یه وقته ۴ روز ۵ روز رو ۱ رو یه ماه ۲ ماه پولش بزنی موقته زود بیدار و البته هنوزم یه مقدار زیادیست که برکت امامی اگر یک روز امام ببیند که ملت ما حتی اگه امام لب ببندد و هیچ نگوید خودش راه را می‌شناسد اون وقت امام قلبش بیش از همیشه آرامش اینقدر امام دوست دارد که ملت به این مرحله از رشد برسه انقدر ایشون دوست دار سر بزنگاه‌ها شما هی فشار میاد میگید امام حرف بزن امام می‌گوید ملت راه پیدا کن شما میگید امام حرف بزن امام میگه ملت تو حرف بزن تو که معیارها رو داری من تو سخنانم هی معیار دستت میدم قرآنو برات بازرو می‌کنم حدیثو بازو می‌کنی من به تو مصر میدم تو خودت برو قطرا هی من میگی من قط بگیرم به تو بگم چند ب خودت قطع بگ این حرف حسابیه نه ما باید برسیم به مرحله و ما محمد الا رسول اللهم صل علی محمد و آل محمد و اهل اجمعین به مسئله از خلق بین امام تفریق دارد اینکه همه همین طور که فرموده اگر یه وقت ببینه هنوز ما به اونجا نرسیده‌ایم و یکر داره تهدید می‌کنه سر یک بزنگاهی رسیده‌ایم که نه خودمون هنوز به اون رشد رسیده‌ایم که باید و شاید و اگر او سکوت کند خطری تعویق می‌کند اونجا وظیفه امامتشو انجام خواهد منتش میگه تشخیص این رو بذارید عهده من میگه اگه قراره من کاری انجام بدم میگه من نشید بذارید من ببینم آیا باید چی بگم همون که باید بگم چون بلند
صدا من اینجا نمی‌رسه نمی‌رخه اونجا ای ببینم عده اون برادر خواهرا کمه بیاید یه خونه ر سفره جمع کنید به همه می‌رسید سفره رو یه کاریش بکنید که به همه نرسه اگه سفره رو پن کردید و جا همه گذاشتید به همه یه چیزی می‌رفتید یه عده‌ای گوش نمی‌کنن
ببینم عده اون برادر خواهرا کمه بیاید یه خورده مهربونتر اینطوری بشین ببینم سر سفره جمع کنید به همه می‌رسید سفره رو یه کاریش بکنید که به همه لرسه اگه سفره رو پن کردید و جا همه گذاشتید به همه یه چیزی می‌رسید یه عده‌ای گوش نمی‌کنن میگن نه که این حرفا رو نزنید این حرفا چنین چنا ولی ما که از حرف به حق دست بر نمی‌داریم ما حرف حقو وقت می‌گیریم میگیم ما معتقدیم که بهخصوص در این زمان انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب همینجور ما الان که زمان جنگه و زمان بحرانه جز این رای نیست باید مثل مهاجرین و انصاف اونجوری خوب بنابراین بالاخره من بگی ببینم حالا این حرف که گفتم حرف حساب بود یا حرف ناحساب بود؟
اشکالی نیست برادرم خواهرم رشد کن رشد کن و سبیل رشاد را ناس و پیدا کن که تا به اینجا نرسی علی کل حال خطر انقلابت را تیل می‌کنه. امام نعمت است. نعمتی بزرگ خدای او را برای ما سال‌های سال نگه دارد.
اما چرا نمی‌خواهی قلب او را آرام؟ قلب او وقت آرام می‌گیرد ببیند تو با رشد است باینش فضاینده است می‌توانی به کمک ارها و ابزارهای اندازه‌گیری که کتاب و سنت و خود امام به عنوان بیانگر کتاب و سنت به دستت داده اندازه‌گیری کنی اندازه رو خودت بیابی این روز جشن و شادی امام وت به پیش به سوی آینده‌ای چنین و انشاءالله بسیار بسیار
انشاالله آموزش شما گفتگوهای شما مطالعات شما نقد و انتقادهای شما باید در این ما پیمان بسته‌ایم با ا و پیمان با خدا را برای امتم و خلقمون و خلق خدا بازگو کرده‌ایم تا ج بدن داریم پاسار حق دار بنابراین در رابطه با حکومت کنندگان و مسئولان و مدیران راهمون مشخصه معیارها اندازه‌ها سنگای ترازو و مصر‌ها را شناسایی کردیم. ترازوهم ساختیم. میریم وزن می‌کنیم. هر کس وزن حقش سنگین‌تر است برای ما به عنوان مخول و مدیر مخلوط‌تر است و تا روزی که وزنه حق او سنگینی‌تر باشد مخلص. هر وقت دیدین سبک شد یا از اون سنگین‌تر پیدا شد دیگه ما مگه تو نگفتی حق‌پرستم؟ حالا گفتی حق‌پرستن جاتو بده به او تو سنگین‌تره حالا موقع بود اگه راست میگی از خدای متعال می‌خوام که ما هرچه زودتر به این مرحله بیم الله پنجم ما در این مقطعی که هستیم همین طور که فلج اقتصادی دشمن پیروزیمونه. فلج اجتماعی هم دشمن پیروزیونه. بنابراین امنیت شهرها، راه‌ها، روستاها به هر قیمتی شده باید حفظ بشه. عزیزان در برابر ذره ناامنی باید حساس بمانی. همه جا باید امنیت. دشمن داره از این راه وارد میشه. انه‌ها ولو خانه یک سرمایه‌دار به دزدن ما جلوی اون دزدی رو می‌گیریم برای اینکه اگر این مالش حرومه چرا دزد ببره بیت‌المال ب اگرم مالش حلاله بترو دز مبادا بیان بگن آقا آقای دزد بیچاره رفته این خونه این سرمایه‌دار دزدتو بی تفاوت باش اینا گول زدنه این می‌خواد با ۴ تا دزدی جو کنه و آرام کنه و مردم رو از راه فلج امنیت و ضعف امنیت آماده کودتا کنه هوات جمعم می‌خواد این کارو بکنه ما نمی‌زنیم و این ونگ ونگ تو هم که شما شدید پاسدار سرماندار این رو هم قبول ندارید اینا رو نخ نشاءالله دستگاه غذاییمون راه بیفته اصل ۴۹ قانون اساسی رو اجرا خواهیم کرد انشاالله انشاالله
الانم اگه نمی‌کنیم چون دستگاه غذاییمون این توانایی رو نداریم در طی یک برنامه چند سال دستگاه غذایمون انشاالله داره ساخته میشه ساخته‌تر خواهد شد هم حساب می‌خواد هم قاضی د تا چیز می‌خواد هر دو تا الان کم الان یک عده از همینا هنوز تو بازداشتگاه هستن چون حساب رفته میگن ۶ با به حساب اینا رسید یکی و ببینیم مال کیه مال کجا ما انشاءالله هم حسافت حسادت درست می‌کنیم هموالی درست می‌کنیم و انجام میدیم نگو پس اینا که وعدای روز قیامته بفرماید مگه وعده شما وعده‌های کیه؟ شما که ۷۰ ساله شما که ۷۴ ساله حکومت مارکسیست درست کردید هنوزم میگیم کو مارکسیست میگید انشاالله میاد الا به ما ۲ سال نشده میگه چرا وعده می‌بینی میگه آقا اینه مخصی میگه نه آقای مخصی نیست انشاالله میاد او میگه انشااللهم نمیگه البته اینا انشاالله قلابی میگن سر زبونی آقا فرصت بده ما به یا خداوند این کار رو خواهیم کرد اما امروز نمی‌ذاریم ناامنی پیش میاد توراه جلوی ماشین گرفتن فلان خونه رفتن هر کاری میشه باید در پر قانون بشه آنت قانون جلوی هر بیقانونی رو می‌گیریم اگه قانونشم بده قانونشو عوض می‌کنیم اما جلوی بیقانونی می‌گیریم براین با تمام وجود تلاش کنید هیچ‌گونه ناامنوی وجود نیاد تلاش کنید ممارسه همتون با کسانی که ناامنی رو به وجود میارن عین مبارزه در جبهه‌های جنوب و غی فرقی نداره بلکه از او مهم‌تره برای اینکه اگر شما اینجا رو ام نگه دارید اونجا میشه جنگید اگه اینجا ناامن شد که میشه اونجا جنگید دیگه باشه پشوانه ششم تشنجات اجتماعی زمینه‌های رشد ناامنی ما می‌تونیم حرف حق رو بدیم حرف حق رو بشنویم قرار نیست که ناآگاه باشیم قرار نیست خودمونو گول بزنیم همه مسائلم باید بدونیم بفهمیم اما تشنج دارن فهمیدن بله روشن شدن و روشن کردن بله ولی تشنج نه اصلاً تو تشنج نمیشه فهمید تو تشنج چی میشه بفهمی چی میشه روشنگری کنی فهمیدن و فهماندن روشن شدن و روشن کردن بسیار خوب مستمع منطقی باطبی خوب اما تشنج این هم مانع فهمیدن و فهماندن و روشن شدن و روشن کردنه هم زمینه ناامنی برادر و خواهرا هر هستید با تمام وجودتان روشنگری کنید و تشنج را نای تشندن جلوشون دیدیم. امام هم در موضع‌گیری‌ها می‌بینید دقیق روی این مسئله ششم عمل. همه اینایی که شما هی میگید بگید بگید بگید با امام گفتید منظور امام همه رم می‌دید بگید بگیدا همه رو گفت بهتون بگید هرچی شما می‌خواید بگید ما همشو به امام گفتیم بعدم من امام جلوترم شنیدم چیز تازه هم خیلی براتون نداشت می‌فرما از اطراف من خبر میدم درسته البته شما بگید بابا نه اینکه میگم دیگه بی‌نیازی به ما اولاً بگید خود ما خبر داریم ثانی ما هم به امام میگیم اگه فرمودن شنیدیم که بهتره از دو راه بشیم از سه راه بشالی نیست بیشتر اسمنا ولی فکر نکنید که امام نمی‌دونن مون روز اون دوشنبه که خدمتشون بودیم ایشون با صراحت گفتن به اینکه این جلسه دانشگاه روز پنجشنبه خیال نکنید حتی برا بزرگداشت مصدق بود این جلسه را این گروهک‌ها برا سرکوبی اسلام چون فاطش موضع خودش بود هم دیده بودن فیلم رو هم اخبار قاطع بود بنابراین شما یه وقت دغدغه نداشته باشید و هی دلتون دلتونو بخوره که امام خبر نداره. امام می‌فرماد خبرا رو بدید اطلاعاتو به من برسونید خودتونم عمل صحیح انجام بدید منم وظیفه در حد امامتولتمو انجام بدم اما تشنج تشنج براین نکته ششم اینکه با تمام وجود باید جلوی تشنج را بگیر و ندارید تشنج امیدوارم اینش نکته‌ای که عرض کردم به اضافه اونطی که اصلی در رابطه با شما و گروه‌های اجتماعی اونجا عرض کردم بتونه یک وظیفه‌ای باشه من در این سال نو در جمع شماها ادا کرده باش خب این عرایض من حالا چیزایی دادن که بگم ما بعد از این باید برای اون جلسه بریم یا برادرا اومدن اینجا اونا که قرار بود آمدن همه بله ها
یعنی هم بیا بعد بعد از اینجا ها بعد از اینجا باید انجام بشه ما فردا حدی فردا حدی
نه صبح من نمیگم این برادرا گفتن که برادرای جهاد و نهادها و اینا اونا اینجا هستن ممنونم هست خیلی چون دیگه وقتشو یکی کنیم که بعدشم باید بدیم جای بش لطفاً در مورد مسئله زمین و بندجیم نظر خود را شرح داد شرح داده و نظرتون در مورد مخالف ز این چی در مورد بند جیم که ما نظرمونو جلوتر گفتیم نظر ما فرقی نکرده مخالفین هم یک ظلمی بهشون شده و این است که یه عده‌ای اومدن مخالفین رو همه رو با یه چوب روندن این درست نیستی از آقایون فقها نظر فقهیشونش هیچ دیگه و واقعاً اونا روی احساس دینی نظر می‌داد. ببینید ما اگر اینجا اشتباه بکنیم از راه حق منحرف شدیم. یک مسئله‌ایست روش نظر فقهی مختلفی هست بر حسب آنچه امام فرموده بودن فرموده بودن ر به این کار برسن نظرشو میده اما از نظر فقهی هر زمینی را کسی آباد بکنه ما میگیم مالکش میشه اگرم استفتاح کنید از ما آقا زمین کسی رو که مالکش شده به زور بگیریم ما می‌نویسیم حرامه ما هم می‌نویسیم ح این اصلاً در این جهت اختلافی نداریم با کسی در این جهت همه تقان نظرشون یکیه فرقی نداره یه عده از فقها میگن انسان مالک رقبه زمین نمیشه مالک یک حق میشه یه عده میگن مالک خودتون میشه فرقی هم نداره بالاخره میشه بفروشید فرق یه فرق دقیق فنی و الا فرقی نداره ئله اینه که ما بر حسب تشخیصی که داده بودیم با اون دقت‌هایی که در قانونش کرده‌ایم به نظرمون میآمد که اون قانون الان لازمه اجرا بشه ولی بعد از اینکه دیدیم اجرای این قانون تشنجک میاره امام فرمودن گفتیم تشنک هم نباید باشه فعلاً متوقف خب ببینید اولاً سعی می‌کنیم با آقایونی که مخالف هستن بحث کنیم، گفت کنیم. بگیم آقا ما در اصل که اختلاف نظری نیست. تشخیص مسئولان اینه. حالا که مسئولان مجلس دولته. خیلی خب مجلس دولت هستش مع می‌کنه در مورد وام بلابت آیا فکر نمی‌کنید که بعضی سواستفاده خواهند کرد و افرادی ممکنه وام بگیرن و نیاز نداشته باشن؟ وام بلاوت نه وام بی‌بهره. شما اون ۳۰۰ تومانو میگی؟ نه
ها اون ۳۰۰ تومان که م نیست او کمک به راه اون اگر نیاز نداشته باشن بهشون نمیدن به اونایی که نیاز دارن میدن البته به هر روستایی که نیاز داشته باشه اگه خوب داره که بشیم بالاخره باید تحقیق کنن ببینن نیاز داره یا نداره وسیله تحقیق به حمدالله هست جهادا هستن تحقیق نکن کمک می‌کنیم به نظر شما راه حل برای جلوگیری از این بی‌عدالتی چیست همون بی‌عدالت که الان هست دیگه هستن راه حل چیه ما توی یک برنامه مشخصی به ی خداوند حرکت خواهیم کرد. همه می‌دانیم که سکوت امام در مقابل انحرافات به خاطر جنگ است که این مسئله جنگ دست امام را برای اجرای بسیاری از مسائل و گفتن حق بسته است چونکه بزرگترین حق نابودی سانست اما اگر تو این بود که جنگ را ادامه بده تا روز به روز اهداف سیاسی خود بیشتر و بیشتر تا روز به روز به اهداف سیاسی خود بیشتر و بیشتر دست یابن و امام هم نتواند اون‌ها را اقشا کند اون وقت به جنگ پایان بدهند که مقا یده باشن وظیفه ما مردم که سکوت برای وحدت وظیفه مانست چیست با این توتعه هست یا خیر اگر هست شما به عنوان مسئولین منسوب امام با این خطر چگونه مقابل کرده باقی ساد عرض کردم به مام فرمودن هر وقت ببینم خطر هست دیگه اعمال می‌کنم رهیمونو اینه که ما فقط وظیفه داریم به امام عرض می‌شود که بگین و ما هم به امام میگیم شما هر مقصد بیخبر شدید بگید ما به امام میگیم به طور مختصر برخورد ما با سه جناه میانرو مخالف ناآگاه شهده این رو شرح اون نواد آدم دیگه گوش کنید که تکرار نشه چون مفصل اگر یک کشاورز درآمد سالان مثلاً روزی ۸۰ تومن باشه گران کشاورز برای یک زمیندار کار کند همان قیمت را بگیرد آیا استثمار شده یا نه گفتیم اگر که ه خودش زمین بدیم زمین مال خودش بود چقدر درمیاورد خب اگه اینو ب کار بکنه فقط استسوار نشده چون فرض که اگه برای خودشم کار می‌کرد همینقدر درآورد این مثل اینکه دیگه استثار نیست آیا مالکیت به طور مطلق در اسلام محدود است حد کمی نه حد کیفی حد کمی یعنی مثلاً میگیم ۱۰۰۰ تومن ۲۰ هزار تومن ۳۰۰۰ تومن همچین حدی ما نداره اما حد کیفی از راه ح حلال باید باشه از راه حرام نمیشن همونجوری گفتم ما زمینه استثمارو از بین می‌بریم تا از راه استثمار هم نشه انشاالله موفق از راه ظلم نمیشه از راه اشراق نمیشه نرخ‌ها رو مشخص می‌کنیم به یاری خداوند اینا رو عمل خواهیم البته سر همین تعیین نرخ هم بعضی از آقایون فقها می‌بینیم که در صحبتداتشون فرمودن آقا کی گفته نرخو تعیین کنید نرخ آزاد باشه ولی خب اینا اختلاف نظر فقهیست امام صریحاً در تحریرالمالوسیله جلد دوم خر جلد دوم مسائلی رو ایشون اونجا دارن تو مسائل مستهدفن یکیش همینه که می‌فرمایند امام و نایب او می‌توانند نرق تعیین کنن محدودیت تعیین کنن انحسارات دولتی تعیین کنن عرض می‌شود که اونچه مصلحت مسلمین همونا عمل کنن این صریح فتوای امام بیان کننده نظامی اقتصادی اسلام در عصر حاضر با چه کسیست؟ با مجلسه از نظر قانونی که فقهای شورای نگهبانم روش نظر فقهی میدن این رو قانون اساسی ما معین کردیم شرایط اخراج نمایندگان از مجلس چگونه است این هنوز قانون براش تصویب نشده باید تصویب بشه د چرا آقای طارقانی بر مزاری دکتر مصرانگر آقا دکتر اینا اینجا نیست دیگه به من اجازه بدید که با بت کنم سخنرانی کرد خب ایشون اون روز صحبت کردم اتفاقاً در شورای انقلاب و شورای انقلاب مصلحتیست که ایشون تشریح برن اونجا سخنرانی بکنن و در سخنرانیشون هم صحبت کنن که حق مرحوم آیت‌الله پاسانی رعایت بشه و فکر می‌کنم ایشون حرو سخنرانی خوبی کرد ما که گوش دادیم دیدیم خوبی کردن ازالله باسانی خوب تجیه کردن نقش ایشونو گفتن به نظر ما سخنرانی به جا بهانی که دیگران می‌خواستن یک برنامه‌های دیگه ب بعضی از سؤالات اینجایست که با اون نقطه نظر امام در رابطه با ماها نمی‌خونه که من جواب بدم فاعل از دیگران جواب از شما خواهشمندیم فرصتی براتون می‌باشد برای راهنمایی و ارشاد و ارشاد افرادی که نمایشگاهی در باغ پین کارشان تشکیل دادن تشری بیاورید و با حضور خود در جمع مردم فاصله‌ها رو کمتر و مقدباین‌ها رو بیشتر کنید تا مردم شما رو جدا از خود ندانن امیدوارم مردم منو از خود جدا ندونن چون منهم تو جعبه مردم بودم شهر البته اونجا هم با کمال میل میخواد فرداها دیگه وقتی به معین میم همینطور میم دیگه وقتی می باز من عین عبارتها رو نمی‌خونم چون بعضی عبارت‌ها منافات داره بیان امام احضار آقای بازرگان در جمع شما پیش امام به چه منظور بوده است که اعتبار اینکه روزنامه و اون گروهی که اونجا هستنم باید مورد این بحث امام قرار میره ز یه سؤالی اینجا شده هست که من نمی‌تونم پاسخ بدم. شما فرمودید که واقعه دانشگاه را به قول امام برای سرکوبی جمهوری اسلامی تشکیل داده بودن. آیا منظور این است که برادر بنی‌س رهبری این سرکوبی را به داشتن یا نه؟ نه از سخن امام همچی نفهمیدم. از سخن امام فهمیدم که مراسم اونایی که اونجا اون باز رو درآوردن این‌ها عرض میشه که برای سرکوبی اسلام کار می‌کردن از سخنان هم لطفاً نظر خود را در مورد برکناری سنگیال شیرازی و نظر شورای عالی دفاع در مورد بازگشت ایشون بگویید سنکرایشون به دست چه کسانی انجام این در این رابطه صحبت شد ایشون هر حال این فرمانده‌ها با ایشون سازگاری ندارن. یکی د تا ایشون د تا نکته رو ایشون خوب رعایت نکردن. اگر رعایت کرده بودن بهتر بود. در سلسله مراتب فرمانده ما می‌فرمودن که نباید رخنه کنه این حالت در ارتش. با امام صحبت رو در زمین خود آقای سنگش راضی هم پذیرفتن که اگر با پذیرش موقت یعنی پذیرش موقت پذیرش این م مطلب این اصل رو حفظ کنن از ارتش مطرحت بیشتری هست اونم حالتگریه ولی تا اونطور که ما اطلاع داریم ایشان اکثر متبین ولا لایکی هستند که باید از وجودشون حداکثر استفاده مسائل دفاعی کرد ما ضمناً وزیر مسکن و شهرداری طبق بخشنامه پنجشنبه گذشته دستور عمل سازمان‌های عمران هماکان به کار خود ادامه دهند و جناب عالی جهن تأیید و همکاری با این سازمان بفرماد من درست نمی‌دونم ایشون چه گفتن من نظر خودمو روشن امروز اونجا گفتم برادر من هستن می‌دونم باز این در رابطه با نمایشگاه واقعین چشم خدمتون میان با علاقه اینم باز راجع بندیم توضیح دادم نوشتم که در برخی از این کارخانه‌های ملی شده بعد ی از سهامش مال سرمایه‌دارا هنوز هست و کارگرا چیکار بکنن. خب این عرض کردم اینو من به صورت موقت می‌پذیرم که این اشکال هست. انشاالله از اونقدر مالیات می‌گیریم که از اونام خیلی پایین نره به ما پرسشون ن ولی در آینده در آینده به سمتی میریم که ع شد حالا هم این کسانی که سهام دارن باید بگیم که یه مسلمون یه اندازه محدود می‌تونه مطلب وقتی به حد اتراف رسید میگه مذهبش حرامه بده در راه اسلام بده در راه انقلاب خدا انشاءالله به اونا هم گوش حرف شما آیا شما اجازه اجتهاد دارید در قانون اساسی که سؤالات از من می‌کنید اینو یا دستگران بپرسید یا ازمام بپرسید خواهشمندیم در مورد صحبت امام اینکه اشتباه دولتمردان چیزی نیست که بعد جمهوری اسلام توضیح بدید و آینده نگری اون را تشکیل کنید این همینه که عرض کرد که اگر شما به تلاش کنید برای رشد خودتون و روشنای دتون اونوقت که اشتباهات اونا هم ضربه‌ای نمی‌زنه اشتباهاتون زود مشخص میشه و دربارهش هم تفسیر مقتضی گرفته میشه شما بر اون رستی آیا آقای هادی غفاری ازاح کرده چرا چون چراو گفتن نوشتن توی روزنامه خوندید یا نه چرافو گفتن خب گفتن به اینکه در روزنامه انقلاب اسلامی به ایشون توهین شده گفتن در روزنامه انقلاب اسلامی بهشون توهین شده حد دخالت وراث فقی در مالکیت چقدر رفت در حدیست که ضرورت مسلمین ایجاب کنه آیا کارکنون از زندان‌ها بازی کرده مسلکنده رو چطور می‌دیدش کمی بوده یا نه بله من یکی دو بار بازی کردم از زندانیای هم که اومدن گاهی بیرون یدن تا اونجا که من بودم نبوده چند روز قبل این فردیست از این مارکسیست‌ها که به صورت یک جریان تو کارخونه بوده او رو در تهران بازداشت کرده بودن از تران یکی از این درغها هستش ایشون آمده بود بیرون اون اول گرفته بودنش هوادارانش آمدن گفتن که آ ایشونو بیخودی گرفتن تحقیق می‌کنن اگر بی‌خودی گرفتن آزاد به هر حال چندی قبل آزاد شده بود آمد جایی شد گفت من اومدم تشکر کنم بسیار فقط بگو ببین چکن به کنده چه خبر اتفاقاً روز مصاحبه مسیری چهارشنبه بود گفتش که تاجون من بودم که شکنجه اینا بود اما خود من که باهم خیلی خوشخانه بود گفتم دیگران گفت تا اون که من خبر دارم نه فقط دو نفر رو شلاق زده بودن حد زده بودن اونا ارم آوردن اونجا دیگه چی گفت نه من دیگه ندیدم اینا رو برو بگو برا مردم قبول کرد که بره بگه روز بنده گفتم تو روسام بود یک روزم که اوین بودم برای بازید دادگاه‌های اوین و داسترای اوین یه مادری از اون تو صفح این توی این جمع ملاقات کننده‌ها رفتم از دادگاه می‌رفتم دادسرا یک مادری اومد گفت که بچه من از مدتی که گرفتن اینجا بچش از مجاهدین فلس خب گرفتن اینجا و اون هفته من اومدم پشت انگشتاش گفت ناخوناش سیاه بود گفتم لطفاً بگیرم الان بیارمش فقط منم تو اون سالونی که آقایون خضات بودم رفتم اونجا سود کشید وقت این مادرم با اون جونمش اونجا آوردن اونجا در حضور این افرادی که بودن از اون پرسیدم جوان شما اینجا اون هفته پشت نخن سیاه بوده گفت خیر گفتم مادرت هم کی میگه گفتی دیگه گاه کردیم گفتم به طور کلی اینجا رنجی داره گفت نه من این کسی بابا کتک شکست چیزی اینجا این مواردی بوده که مادی مادرشم اونجا بود گفتم ما ببین برو پیرون بگو این حرفا رو می‌زنی اونوقت همین طور این شایعه درست میشه
تکبیر
الله اکبر الله اکبر الله
الله اکبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *