قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری

نقدی بر خبرگزاری شفقنا – قسمت سوم

رسانه ای تخصصی با تیم غیرمتخصص

در قسمت های قبل به رویکردهای ضد انقلابی حاکم بر شفقنا اشاره کردیم و گفتیم که تیم کنونی شفقنا، پس از اخراج از ایسنا با مساعدت موسسه آل البیت، این پایگاه خبری را تاسیس کرد.

اما ایراد اساسی به شفقنا، هیچ یک از این موارد نیست، مساله این است که از طرفی شفقنا خودش را «پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه» نامیده و در صفحه درباره ما این سایت می خوانیم: «شفقنا بنا دارد رسانه‌ی دین و دینداران باشد».

از طرف دیگر اعضای موثر تیم شفقنا، تحصیلات دینی ندارند و صرفا به دلیل سابقه فعالیت در ایسنا، وارد این پایگاه خبری شده اند. به عبارت دیگر، تیم شفقنا در زمینه هدفی که معرفی کرده، کاملا غیرمتخصص است.

اما سوال اساسی از جناب حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی است که چرا یک موضوع دینی را به یک تیم غیرمتخصص سپرده اند.

چرا که به دلیل بی بهره بودن تیم شفقنا از اطلاعات اولیه در امور دینی، افتضاحی همچون اعلام عید فطر توسط شفقنا به بار می آید!

اشتباهی همچون اعلام عید فطر، اگر در یک رسانه غیرتخصصی بروز کند، قابل اغماض است، اما چنین اشتباهی در یک رسانه تخصصی همچون شفقنا، غیر قابل بخشش است.

سوال دیگر از جناب شهرستانی این است که آیا در حوزه، تیم متخصص حوزوی که بتواند فعالیت خبری انجام دهد، وجود ندارد که ایشان دست به دامان اخراجی های ایسنا شده اند؟

اگر چنین تیمی در حوزه وجود دارد، چرا ایشان اصرار بر استفاده از یک تیم غیرمتخصص در شفقنا دارد؟

و اگر در حوزه چنین قابلیتی وجود ندارد، ایشان چه اقداماتی برای ایجاد تیم متخصص خبری در حوزه انجام داده اند؟

 

صفحه فیلم و کلیپ تنویر

صفحه تنویر در نماشا

تکرار مظلومیت شهید بهشتی- قسمت اول

تکرار مظلومیت شهید بهشتی- قسمت دوم

موشن گرافیک نقدی بر خبرگزاری شفقنا

صفحه تنویر در سایت آپارات

موشن گرافیک فرید مدرسی کیست؟

موشن گرافیک ضرورت فیلمنامه نویسی

موشن گرافیک اولین و مهمترین وظیفه روحانیت

موشن گرافیک چرایی و چگونگی قوی شدن در فضای مجازی

           

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *